Hipper dan je kinderen? Vergeet het maar!

Je hebt hem vast al een keer voorbij zien komen: die fantastische nieuwe reclame van Volkswagen over de Volkswagen app. Nee? Kijk dan eerst hier even. Ok, gezien?

Ons gezin is binnen iets meer dan een jaar tijd uitgegroeid tot een hardcore Netflix gezin en het komt dus niet vaak meer voor dat we dit soort reclames zien op televisie. Een gruwel voor alle adverteerders, ik weet het, maar het goede nieuws is dat we, als we reclames zien, er ook echt naar kijken. Het is raar, maar als je ze zo weinig tegenkomt, blijken reclames eigenlijk zeer vermakelijke televisie te zijn. En zo dus ook deze Volkswagen commercial.

Omdat ik zo gek op apps ben? Nou, nee. Omdat ik het een fantastisch idee vind dat een kind continu met een mobiel voor zijn snufferd door het tuincentrum loopt? Eh… nee. Het gaat mij om het laatste shot: de vader die uitslooft met de kennis van zijn zoon. Ik vind het echt hilarisch en omdat het voor ons zo ontzettend herkenbaar is!

Dat komt door mijn oudste dochter, Liedewij. Ze is bijna 13 jaar en ze zit in de tweede klas van het voortgezet onderwijs. Mochten jouw kinderen daar nog niet aangekomen zijn, geloof me dan: er gaat een wereld voor je open, vooral op digitaal gebied.

Dacht je lekker hip en bij te zijn met je Facebook, Twitter en Pinterest account, blijkt het virtuele leven van je kind zich af te spelen op heel andere en steeds weer nieuwe sociale media, zoals Instagram, Snapchat en recent: Musical.ly.

Denk dus maar niet dat jij je puber van nieuws kan voorzien op dit vlak. Zelfs niet in een gezin als het onze, met een webdesigner als vader en een moeder met een eigen nieuwssite. Dachten we vroeger nog wel dat wij onze kinderen web-wise zouden maken, tegenwoordig pochen wij net als de vader uit de reclame met de kennis die onze dochter ons huis binnenbrengt. En die wordt door haar, precies zoals in de reclame, en passant geïntroduceerd. Met een achteloosheid waar ik alleen maar jaloers op kan zijn, praat ze over die-en-die die zoveel views had op haar nieuwe Musical.ly video, fantastisch gewoon! Ons in verwarring achterlatend… Musical.ly, wat is dat nou weer? Wat heb ik nou weer gemist?

Ik doe niet eens meer moeite om er zelf achter te komen, dus kruip ik naast haar op bed. “Laat eens zien?” En dat doet ze. Met een onverwacht leuk resultaat (zelfs in deze miserabele kwaliteit):

Het idee van Musical.ly is dus dat je korte soundbites playbackt en dat resulteert in grappige video’s. Je kunt het geluid vertragen of versnellen tijdens het opnemen, zodat je ook daarmee verschillende effecten kunt bereiken. Maar bekijk de app en de video’s vooral zelf eens. Er zit genoeg leuks tussen!

En hopelijk kan deze post een start zijn voor een duik in de digitale wereld van jouw puber. Welke apps gebruikt jouw puber eigenlijk? Heb je enig idee?

Het hart van Cindy (1976) gaat sneller kloppen door haar dochters Liedewij (‘02) en Hilde (‘07), haar man, tekenen, koffie, goede gesprekken, handwerken, tuinieren, internet, schrijven, lezen, haar kippen en Pernis. Ze is overtuigd thuisblijfmoeder, maar ook zelfstandig ondernemer en ze werkt als office manager bij haar man. En ze probeert lekker te koken. Met uiterst wisselvallige resultaten, overigens. Volgens haar kinderen dan. Cindy volg je op LinkedIn en mail je op: info@pernisonline.nl

4 Comments

Laat hier je reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: