De warme douche, je kent het wel. Een warme douche geef je aan een bedrijf dat jou goed geholpen heeft en waar je blij mee bent. Dat is nu het geval met: IKEA. Voordat wij gingen emigreren kochten we nog het een en ander bij de IKEA in Nederland. Ook mijn grote wens kwam uit: eindelijk mooie pannen. Al jaren deden we met een allegaartje aan pannen en ik vond dat met de emigratie in aantocht, ik mezelf mocht verwennen met nieuwe pannen. Het werden de pannen uit de serie FÖRBLUFFAD

De FÖRBLUFFAD Pannen

De pannen hebben een mooie goudbruine met glans. Alles wat je vastpakt is van rubber waardoor je je handen niet verbrand en ze hebben een eenvoudige schenktuit.  Kortom, alles wat ik zocht in een pan. Een luxe uitstraling en handig in gebruik. Omdat wij hier koken op een keramische kookplaat, was het ook belangrijk dat deze pannen op alle oppervlakken mocht.

Wat was ik blij met deze pannen. In mijn grote mensen keuken met mijn grote mensen pannen en o ja, ik moest ook nog eens gaan koken als een volwassene.

En toch ging het mis

Na verloop van tijd zagen we wat beschadigingen aan de pannen. Vooral de pan die we het meest gebruikten, kreeg duidelijk last van een afbladderende coating. Van onze mooie pannen was binnen een mum van tijd niks meer over. Toen de coating eenmaal afbladderde was het gedaan met de pannen en met mijn blijdschap hierover.  

 Uiteindelijk besloot ik afgelopen weken echt actie te ondernemen. Want om nou steeds je pan af te moeten spoelen voordat je hem kunt gebruiken is niet fijn en het idee dat de coating in je eten terecht kan komen ook geen relaxed vooruitzicht. Als we bezoek kregen, schaamde ik me dood voor de pannen en het werd alleen maar erger. Echter omdat wij gelijk na het kopen van de pannen verhuisd zijn, had ik echt geen idee waar ik de bon heb gelaten.

Ik besloot IKEA een mail te sturen met mijn verhaal en met een foto van de pannen. Met het idee: ‘Nee heb je en Ja kan ik krijgen’. Op Twitter vroeg de klantenservice me om te reageren wanneer ik mail terug had gekregen. Met de mail die ik terugkreeg was ik niet zo blij. Het leek alsof zij mijn eerste e-mail absoluut niet hadden gelezen. Ik schreef namelijk dat ik a. geen bon heb en b. niet in Nederland woon en dus ook niet terug naar het filiaal kan gaan. Drie keer raden wat de oplossing was? Inderdaad met de kassabon naar het betreffende filiaal gaan.

Via Twitter konden ze me vertellen dat ze me eigenlijk niet verder konden helpen zonder bon en ook omdat ik niet in Nederland woon. Nee, is ook een antwoord en dat vind ik helemaal geen probleem. Ik ben degene die is verhuisd en geen bon meer heeft. Dus ik was blij met dit antwoord.

Echter, de coating die afbladdert vind ik zelf zo’n groot (en gevaarlijk) probleem dat ik zeker weet dat ook IKEA hier niet blij mee is. Wederom ging de Twitter Webcare hiermee aan de slag. De foto’s van mijn pannen werden naar de betreffende afdeling gestuurd, na een dag had ik reactie terug dat ze vanuit Nederland niks konden betekenen, maar ik het beste met de pannen naar een Zwitsers filiaal kon gaan. Deze reactie klonk me een stuk positiever in de oren, waarna ik besloot om direct zaterdag de IKEA in Sankt Gallen te bezoeken.

En? En? Waarom dan toch die warme douche?

Inmiddels ben ik trotse bezitter van een nieuw stel dezelfde pannen én in het bezit van een bon. Bij de klantenservice kreeg ik nadat ik mijn verhaal had gedaan, direct te horen dat ik nieuwe pannen kon kopen (wel dezelfde) en dat ik de pannen bij de klantenservice kon omruilen en voor dat bedrag een waardebon kreeg.

  
Al moest ik dus wel nieuwe pannen kopen, ik kreeg wel het geld terug in de vorm van een waardebon. Een hele goede oplossing als je het mij vraagt! Mochten deze pannen wederom afbladderen, dan heb ik nu een bon om andere pannen te kopen/halen. Het lijkt alleen wel alsof de pannen een andere kleur hebben, Floris zei gewoon dat ik de verkeerde pannen had geruild! Ik heb daarom goed hoop dat de coating veranderd is.

Voor de oplettende kijker, de literpan is inderdaad van een andere serie want deze was niet op voorraad.

Dus IKEA, het had wat voeten in aarde. Maar door zo’n reactie van de klantenservice, verdienen jullie van mij een hele warme douche!

Zou jij ook blij zijn met deze oplossing?

You May Also Like

9 comments

Reply

Ik dacht al dat het om de ikea ging. Heel fijn dat je nu een nieuwe set hebt want het lijkt mij inderdaad niet fijn koken zo met de oude.

Reply

Haha! Goed gedacht 🙂 Het kookt een stuk fijner nu!

Reply

Wat fijn dat ze bij Ikea zo klantvriendelijk zijn!

Reply

Een super nette oplossing wat mij betreft!

Reply

Vind ik ook. En ben echt blij dat de pannen gewoon weer toonbaar zijn.

Reply

Vind het toch wel netjes opgelost, vooral omdat het toch een filiaal in een heel ander land betreft, veel kookplezier in je nieuwe pannen!

Reply

Vind ik ook, daarom ook een warme douche!

Reply

Echt erg hoe je pannen eruit kwamen te zien.. Dat hadden ze zelf vast ook niet verwacht.. Dat hoort echt niet en kan volgens mij ook best gevaarlijk zijn voor de gezondheid. Netjes opgelost van de IKEA 🙂

Reply

Jup! Mee eens 🙂

Laat hier je reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.