Ons Zwitserleven | de tweede week van de vakantie

Ook deze week zat bomvol keigezellige activiteiten. Het lijkt wel alsof iedere vakantie nog leuker wordt dan de vorige vakantie. Feit blijft dat we er echt van genieten! In Zwitserland kan je veel ondernemen zonder dat het al te veel geld kost. We hebben een abonnement op het zwembad, maar natuurlijk zijn er zat beekjes en meertjes waar je vrij kunt zwemmen. Vorig jaar is Eva al met ons bezoek naar een luchtkussenpark geweest, dit jaar was er eentje bij ons in de buurt neergezet en voor het luttele bedrag van maar 15 frank, hebben de kinderen een hele middag lol gehad. En ik? Ik zat te genieten in het zonnetje met een vriendin 🙂 Wat een slecht leven heb ik toch… Vandaag rijd ik trouwens naar Nederland, tijd voor familie en vrienden. Ik heb er zin in, duimen jullie dat k geen file heb onderweg?

Zaterdag besloten de meiden pruimen te gaan plukken.

De hele boom zit armvol en ze lopen af en aan naar de buren met volle bakken. Van de een krijgen ze en snoepje, van de andere geld en de laatste maakte het wel erg bont, ze gaf zomaar lekere chocoladerepen! Daar weet mama wel raad mee.

Omdat de meiden met hun gepluk wel 10 frank hebben verdiend, nemen ze ons mee naar de McDonalds. Ze mochten ons meenemen, maar wij betaalden 🙂

Mijn converters en andere kabels waren binnengekomen. Ik zet de laatste hand aan een fotoshoot en kijk ondertussen lekker een serie op netflix. Volgens mij Good Girls

Zondagochtend ben ik al vroeg met Jones onderweg. Als het zo warm is, heeft hij weinig puf om eten lopen. Ik ook niet, dus zo heel vroeg is dan lekker. Overigens moest ik omlopen omdat ik ergens een – naar later bleek – vos zag rondlopen… Op woensdagochtend stond ik ook in oog met een grote vos namelijk. Doodeng, superspannend en keigaaf uiteindelijk

En terwijl ik echt de laatste bewerkingen op de foto’s doorvoer, houdt Liza mij gezelschap

5 jaar verschil… bizar!

Eva begint aan de Gorgels.

In plaats van naar het voetbal te kijken, kijken ze liever naar het onweer

maandagochtend lopen we een rondje om de berg

Het uitzicht maakt de klim alles waard

Knapperd

Er staat zelfs een wip boven op de berg

Ik was ook mee!

’s Middags liggen we in het zwembad en ik heb zowaar tijd om een boek te lezen

Eenmaal thuis krijgen ze nog een ijsje en lijkt eva ineens wel 16

We belandden ook nog even in de speeltuin

En ik krijg een make-over

Kijk zo mooi werd ik daarvan

Dinsdagochtend wandelen we met de hond naar het water

Daarna sta ik op een klein ikea kinderstoeltje pruimen te plukken

Lekkere oogst!

Dinsdagmiddag gaan we naar het funpark. Liza vond het super, maar eva genoot! Kijk vooral het filmpje waarbij ik een hartverzakking krijg. Die Eva…

Dinsdagavond doe ik mijn hardloopschoenen aan en ren ik 2,5 kilometer. Totdat mijn benen te erg aan elkaar plakken en het gewoon pijn doet

Woensdag krijg ik de Pasionplanner Pro binnen en ’s avonds ben ik heerlijk in mijn eigen plannerheaven!

Donderdagochtend om 6:45 uur word ik gebeld door het hoveniersbedrijf. Of ze het hek, dat ze 4 maanden geleden zouden zetten, vandaag konden komen opbouwen. Hier ben ik heel erg slecht in, de tuin is in staat van oorlog omdat niks werkt en het is ook nog eens een bende. Ik heb voor donderdag de hele dag afgesproken. Maargoed, ik was niet nodig. Gelukkig was ik ’s ochtends nog wel zo slim om te vragen wanneer ze het hek kwamen plaatsen. ‘Ergens volgende week’, nou met een hond gaat hem dat net worden en ik eiste een soort hek zodat de hond ook enigszins vrij kon rondlopen. Joehoe gelukt! Wat er volgende week gebeurt (buurvrouw had nog wat op- en aanmerkingen) is niet mijn zorg!

IK ging naar Simone om daar te genieten van het warme weer aan een beekje.

We, nou ja Simone, bouwden een vuurtje

We grilden een worstje

Doken in het water

roosterden marshmallows op het vuur

En zagen nog een waterval

Daarna gingen de kinderen met mij mee naar huis en BBQden we ’s avonds

Ze keken TV totdat ze moe werden en vielen als een blok in slaap

Om vervolgens fris en fruitig aan het ontbijt te verschijnen

Al dat werken aan die fotoshoots was niet voor niets. Naast dat ik uiteraard gewoon ervoor betaald ben, kwam Tanja ook nog eens met deze plaat voor me. Had ze haar favoriete quote laten vertalen in het Nederlands en zelf geschilderd voor me. Omdat ze zoooo blij met de foto’s was, voor mij waren de tranen die rolden toen ze de foto’s zag genoeg.

2 Comments

Laat hier je reactie achter